Luomukauppa EBL on luomuviljelijä Gerhard Bickelin vuonna 1994 perustama, jolloin hän osti yhden tavanomaisen marketin Nuernbergistä ja muutti sen luomukaupaksi. Myymälöitä on avattu vuosittain lisää. Nykyisin myymälöitä on jo 23 kpl Nuernbergissä ja lähiseudulla. Yritys toimii alueellisena luomutuotteiden markkinoijana panostaen erityisesti laadukkaan lähiluomun hankintaan ja markkinointiin. (lisää…)
Asiasanat: kauppa
Luomutuotteiden matka lautaselle on haasteellinen
Luomun suosio on nousussa ja luonnonmukaisesti tuotetut elintarvikkeet kiinnostavat kuluttajia yhä enemmän. Aktiivisin luomukulutus keskittyy pääkaupunkiseudulle, mutta ero muuhun maahan on kaventumassa. Jotta kysyntä ja tarjonta saadaan kohtaamaan, tietää se monia haasteita. (lisää…)
Bioland – Luomun 7 periaatetta
Saksalaisen Bioland- luomujärjestö tekee luomuviestinnässään tunnetuksi luomun periaatteita. Periaatteiden tunnetuksitekemisen tueksi on tehty interaktiiviset nettisivut, joiden välityksellä voidaan havainnollisesti tutustua, mitä mikin periaate tarkoittaa. (lisää…)
Kymmenen hyvää syytä valita luomu -perusteluja Tanskasta
Luomuruoka on ruokaa ilman lisäaineita tai torjunta-ainejäämiä, mutta siinä on myös enemmän terveellisiä aineita. Luomu on myös tae gm-vapaasta ruoasta ja rehusta. Luomutuotanto antaa sekä puhtaammat vedet että monimuotoisemman luonnon. Näin Tanskassa perustellaan sitä, miksi kuluttajan kannattaa valita luomuelintarvike ostoskoriin.
Kasvot luomulle – Lähiruokayrittäjien markkinointi- ja viestintävalmennus
Kasvot luomulle – Lähiruokayrittäjien markkinointi- ja viestintävalmennus 2012-2014 käynnistyy syksyllä 2013. Valmennus jatkuu kevään 2014 ajan, jolloin perustetaan myös uusia ryhmiä.
Moni hokee markkinoinnin tärkeyttä pienten luomuyritysten toiminnalle. Yrittäjät tietävät kyllä tilanteen, mutta kuka tietää mitä yrittäjä voi, ja mitä hänen kannattaa tehdä? Työtä on paljon enemmän kuin aikaa ja rahojen käytöstä pitää olla tarkka. (lisää…)
Luomun brändiopas päivitettynä
Luomun brändiopas on päivitetty uuden sloganin Luomua. Ilman muuta. -mukaiseksi. Tutustu luomuviestintään bärdioppaan välityksellä. (lisää…)
Vuoden luomutuotekilpailu nostaa esille Suomen parhaat luomu-uutuudet
Vuoden luomutuotekilpailu 2013 nostaa esille Suomen parhaat luomu-uutuudet. Kilpailu tarjoaa hyvän tilaisuuden saada luomu-uutuudelle lisää näkyvyyttä. Voittajan valitsee asiantuntijaraati. Kilpailuun tulee osallistua 14.2.2013 mennessä. (lisää…)
Yeo Valley luomumaitoräppi
Vuonna 2010 suurmenestyksen saaneen rap-kappaleen jälkeen Yeo Valley-luomumeijeri on julkistanut vuonna 2011 uuden musiikkivideon. Se julkistettiin X Factor-ohjelmassa lokakuun alussa. Kahden minuutin pituisella videolla poikabändi The Churned esittävät kappaleen Forever. Video keskittyy maatalouteen ja sen esittelyyn. Kappale on ladattavissa internetistä ja se sopii kuunneltavaksi kaikilla yleisillä kuuntelulaitteilla. (lisää…)
YK:n Global Compact –aloite kestävän liiketoiminnan edistämiseksi
Global Compact on Maailman suurin yritysten yhteiskuntavastuualoite. Se on YK:n alainen, yrityksille suunnattu aloite, johon liittyessä yritys sitoutuu noudattamaan Global Compactin kymmentä vastuullisen yritystoiminnan periaatetta ihmisoikeuksien, työn, ympäristön ja korruption vastaisen toiminnan alueelta. (lisää…)
Pro Luomun hallitus uudistui
Pro Luomu ry:n syyskokous pidettiin Lahdessa maanantaina 19.11.2012. Kokouksessa valittiin hallituksen puheenjohtaja Ilkka Alarotu/SOK jatkamaan puheenjohtajana myös seuraavan kaksivuotiskauden ajan. Lisäksi kokouksessa vahvistettiin vuoden 2013 toimintasuunnitelma sekä hyväksyttiin tulo- ja menoarvio sekä uudet jäsenmaksut. (lisää…)