Raskaana oleville naisille on käynnistynyt oma ruokaohjelma Etelä-Koreassa vuoden 2020 alusta alkaen. Ohjelman tarkoitus on tarjota ympäristöystävällisesti tuotettua ruokaa raskaana olevalle 45 000 naiselle ja uusille äideille. Koronavirus-pandemian takia ohjelmaa on laajennettu koskemaan 80 000 naista. (lisää…)
Asiasanat: suoramarkkinointi
Hormonihäiritsijöistä 157 miljardin euron SOTE-kustannukset EU:ssa
Hormonihäiritsijöinä toimivista kemikaaleista aiheutuu EU:ssa 150 miljardin kustannukset yhteiskunnalle sosiaalisina kustannuksina. Hormonitoimintoihin haitallisesti vaikuttavia kemikaaleja ovat monet torjunta-aineet, muovien pehmentimet, niitä on myös kosmetiikassa, hiusväreissä ja osa lääkkeistä. Laaja tutkimus julkaistu The Journal of Clinical Endocrinologoly & Metabolism -tiedelehdessä neljänä eri artikkelina. Kansainvälinen aasiantuntijaryhmä arvioi eri osatekijöiden kokonaiskustannuksia ja eri haittojen aiheuttamat kustannukset laskettiin yhteen. (lisää…)
Lastensairaalassa kaikki ruoka luomua jo seitsemän vuotta
Saksalainen lastensairaala on tarjonnut potilailleen jo seitsemän vuoden ajan yksiomaan luomuruokaa sairaalan keittiössä. Luomu merkitsee laatua sekä herkullista ja terveellistä ruokaa. Sairaalassa potilaiden hyvinvointi tulee asettaa etusijalle. (lisää…)
Coop Sveitsi: Luomu kestävyyden veturi ruokakaupassa
Sveitsissä luomutuotteita myytiin 1,8 miljardin euron arvosta vuonna 2013. Asukasta kohti sveitsiläiset ostavat eniten luomutuotteita maailmassa 220 eurolla vuodessa. Osuuskauppa Coop myy noin puolet Sveitsin luomuelintarvikkeista 940 miljoonalla eurolla. Kasvua edellisvuodesta oli 15 prosenttia. Tärkeä tekijä Sveitsin johtoasemaan luomuelintarvikkeiden kulutuksessa on kauppaketjun aktiivinen luomumyynnin ja –tuotannon kehittäminen. (lisää…)
Kestävyysviestintää: Rakkauslaulu äiti luonnolle
Naturaplan-luomumerkin 20-vuotisjuhlavuonna 2013 Coop julkisti laulun Rakastan, josta tuli suurmenestys, joka liikutti koko Sveitsiä. Laulun esitti lauluyhtyä Luonnon ääni. Laulu sai kultalevyn vuoden lopussa ja oli Sveitsin ykkönen.
Vuonna 2014 alussa Coop julkaisi uudelleen sanoitetun ja sovitetun version tästä laulusta ”Love” Rakkaus. (lisää…)
Coop: Todistukset rakkaudesta välittävät viestiä luomusta
Todistuksia rakkaudesta luontoon -sivulla esitellään asiaa luomusta asia kerrallaan. Muistilapuille kirjoitetuilla lyhyillä lauseilla – yksi asia lappua kohti. Lapuille kirjoitetuista lauseista muodostuu monipuolinen luomun tarina sveitsiläisen osuuskauppaketju Coopin näkökulmasta. (lisää…)
Mainonta kertoo teoista kestävyyden hyväksi – ei tyhjiä sanoja
Vastuullisesti toimivat yritykset siirtyvät mainonnassa kertomaan yrityksen teoista kestävyyden edistämiseksi. Sveitsin osuuskauppaketjun mainonnassa on siirrytty tyhjien sanojen asemesta kertomaan teoista kestävyyden hyväksi. TV-mainonta, myymälämainonta ja mainokset välittävät nykyisin viestiä yrityksen teoista eikä vain tyhjiä sanoja. Mainonnan uudistaminen on osa yrityksen strategiaa kestävän kehityksen edistämiseksi. (lisää…)
Sveitsin Coop: Tarinoita luomusta
Luomun tarinaa kerrotaan arvoketjun eri vaiheista monella eri suulla. Sveitsin Coop –osuuskauppaketjun sivuilla luomusta kertoo oman tarinansa monta eri ihmistä. Luomu saa näin kasvot. (lisää…)
Lähiluomua omalta alueelta –Tuoreena
Lähi-Luomu-merkinnällä varustetut luomutuotteet ovat nouseva trendi Sveitsissä. Sveitsin Coop toi Lähi-Luomu-tuotteet markkinoille jo vuonna 2004.
Lähi-Luomuna myydään sekä tuoretuotteita että jalosteita.
(lisää…)
Sveitsin Coop: Tekoja sanojen asemesta kestävyyden ja luomun edistämisessä
Sveitsiläinen osuuskauppa COOP on arvioitu maailman kestävimmäksi vähittäiskauppaketjuksi. Coopilla on pitkän tähtäimen kestävän kehityksen strategia. Käytännön toimenpiteet kattavat kauppaketjun kaikki osa-alueet. Yritys korostaa tekoja sanojen asemesta. Tämä yrityksen strategia näkyy kaikessa yrityksen toiminnassa. Myös ketjun mainonta on tämän kestävän linjan mukaista. (lisää…)